Klubba på Berghain


På fredagen så bestämnde vi oss att åka till ett ställe som heter Berghain och klubba. Tydligen så är den en av Berlins coolaste klubbar. När vi kom dit så möttes vi av en giganstisk industrilokal med stängsel runtom. Vakten var så läskigt att jag vågade inte se honom i ögonen när han frågade oss hur många vi var. När vi stod i kön märkte vi att folk runt oss var väldigt tysta och vi fick då veta av en tysk kille bredvid oss att vi måste vara tystare och inte så glada om vi ville komma in på klubben. Väl inne så blev killarna visiterade av vakterna och jag blev tillsagt att checka in min kamera. Det spelades  tyskt tecno, inte riktigt my cup of tea men det var en upplevelse att ha varit där. Måste bara berätta att ett flertal av mina kollegor inte fick komma in för att de var för chica enligt vakten, dvs killarna hade skjorta och jeans och tjejerna klänningar. Och eftersom jag kom in så måste betyda att jag inte var chic nog.


Kommentarer
Blogg listad på Bloggtoppen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0